POLITYKA PRYWATNOŚCI
INFORMACJE OGÓLNE
Niniejszy dokument określa zasady Polityki prywatności w Serwisie internetowym www.piotrzielinski.pl (dalej jako “Serwis Internetowy”). Wyrazy użyte z dużej litery mają znaczenie nadane im w regulaminie Serwisu internetowego www.piotrzielinski.pl.
Dane osobowe zbierane przez Administratora Serwisu Internetowego są przetwarzane zgodnie
z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), zwanego dalej: RODO.
Administrator Serwisu internetowego dokłada szczególnych starań w celu ochrony prywatności
i informacji mu przekazanych, a dotyczących Użytkowników Serwisu internetowego. Administrator
z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne, w tym o charakterze programistycznym i organizacyjnym, zapewniające ochronę przetwarzanych danych, w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, ujawnieniem, utraceniem
i zniszczeniem, nieuprawnioną modyfikacją, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
- ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Zieliński z siedzibą w Gdańsku, ul. Szczecińska 8/32, 80-392 Gdańsk, NIP: 9571042835, REGON: 526051585 (zwana dalej “Administratorem”).
- Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na adres wskazany w ustępie powyżej lub drogą e-mailową na adres kancelaria@piotrzielinski.pl,
- CELE I PODSTAWY PRAWNE, ORAZ OKRESY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA
Państwa dane będą przetwarzanie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania przesłane przez umieszczony w Serwisie Internetowym formularz kontaktowy,
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w powyższym celu jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora danych, tj. art. 6 ust. 1. Lit. f RODO, który polega prowadzeniu komunikacji w tym również udzielaniu odpowiedzi na Państwa pytania.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia korespondencji z Państwem,
a następnie przez okres do 2 lat liczonych od dnia 1 stycznia następującego po dacie ostatniego kontaktu.
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
W zakresie działań realizowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych będziemy przetwarzać Państwa dane w następujących celach:
- prowadzenia naszego profilu/kanału w mediach społecznościowych, na warunkach przez nie określonych i informowania Państwa za ich pośrednictwem o naszej aktywności, oraz oferowanych usługach,
- kontaktu/interakcji z Państwem prowadzonej, za pośrednictwem funkcjonalności profilu/kanału,
- analizy funkcjonowania, popularności i sposobu korzystania z naszego profilu/kanału,
- przesyłania informacji handlowych, w tym zaproszeń na organizowane przez nas wydarzenia, za pośrednictwem funkcjonalności profilu/kanału.
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w wymienionych wyżej celach jest prawnie uzasadniony interes, tj. art. 6 ust. 1. Lit. f RODO, który polega na promocji działalności oraz udzielaniu odpowiedzi na Państwa pytania.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres Państwa aktywności związanej z naszym profilem/kanałem, a następnie maksymalnie do czasu usunięcia Państwa konta w mediach społecznościowych.
INNE DZIAŁANIA REALIZOWANE PRZEZ ADMINISTRATORA DANYCH
W związku z realizacją innych zadań możemy przetwarzać Państwa dane w szczególności w poniższych celach i zakresach:
- w celu ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz obrony przed roszczeniami
w postępowaniu sądowym lub przed innymi organami egzekucyjnymi, mogą być przetwarzane dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia lub dane które wynikają z wymogu prawnego, nakazu sądowego lub innej procedury prawnej.
Dane wykorzystywane w ramach realizacji powyższych celów, przetwarzane są do momentu ustania/zaspokojenia roszczeń, jednakże nie dłużej niż do przedawnienia ewentualnych roszczeń określonych przepisami prawa.
Podstawą prawną przetwarzania jest odpowiednio: art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1. lit. f RODO;
- w celu prezentacji naszych komunikatów marketingowych, dystrybuowanych poza Serwisem internetowym, korzystamy z usług zewnętrznych dostawców. Usługi te polegają na wyświetlaniu naszych komunikatów marketingowych na stronach internetowych innych niż Serwis internetowy pl, które to komunikaty dystrybuowane są przez dostawców na zasadzie remarketingu. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych opisanych
w niniejszym punkcie, znajdują się w zapisach dotyczących plików cookies.
Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 6 ust.1 lit. f RODO;
III. KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH
Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
- dane kontaktowe – (użytkownicy Serwisu internetowego)
- dane dotyczące aktywności w Serwisie internetowym – (użytkownicy Serwisu internetowego),
- dane dotyczące usług marketingowych, (użytkownicy Serwisu internetowego lub systemów partnerskich),
- PRAWA OSÓB W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM ICH DANYCH OSOBOWYCH
Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Administratora, przysługują następujące prawa:
- prawo dostępu do treści swoich danych,
- prawo do sprostowania swoich danych,
- prawo do usunięcia swoich danych, jeżeli:
- wycofana zostanie zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
- dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub
w których były przetwarzane, - wniesiony zostanie sprzeciw wobec wykorzystywania danych w celach marketingowych,
- wniesiony zostanie sprzeciw wobec wykorzystywania danych w celu dostosowania usług Administratora do preferencji osoby, której dane dotyczą,
- dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez Administratora przed jej cofnięciem.
Dodatkowo, każdej osobie przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (PUODO), gdy osoba uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora narusza przepisy obowiązującego prawa.
- UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
Jako Administrator danych korzystamy z usług firm, wspierających nas w zapewnieniu naszym klientom najwyższego standardu obsługi. Firmom tym możemy zlecić/powierzyć przetwarzanie Państwa danych w naszym imieniu i na naszą rzecz. Do przekazania danych dochodzi najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych, dostawcą narzędzi wykorzystywanych w ramach komunikacji internetowej) lub podwykonawcą (np. firmą świadczącą usługi logistyczne, agencją marketingową, itp.). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
Państwa dane mogą być również przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.
W związku z korzystaniem przez nas z mediów społecznościowych, Państwa dane osobowe mogą być przekazywane właścicielom portali: m.in. Facebook, Instagram, a także obsługującym nas agencjom marketingowym.
Nasi dostawcy usług mają siedzibę głównie w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Niektórzy spośród dostawców mają siedzibę poza terytorium EOG. W związku
z przekazaniem danych Użytkownika poza terytorium EOG, w tym do USA, zadbaliśmy, aby nasi dostawcy zapewniali w ramach świadczonych przez nich usług, gwarancję wysokiego stopnia ochrony danych osobowych.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Niniejsza Polityka dotyczy plików “cookies” i odnosi się do stron internetowych, których operatorem jest Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Zieliński z siedzibą w Gdańsku.
Poprzez pliki “cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. “Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki “cookies” używamy w celu:
- dostosowania zawartości stron Serwisu internetowego do preferencji Użytkownika oraz do optymalizacji korzystania z zawartości Serwisu; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami,
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu internetowego korzystają z udostępnionych stron internetowych, co umożliwia nam ulepszanie ich struktury i zawartości,
Jakich plików “cookies” używamy?
- W ramach Serwisu internetowego stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
- „sesyjne” (session cookies) – są to pliki tymczasowe, które przechowywane są
w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu jego wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). - „stałe” (persistent cookies) – są to pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach danych plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- „sesyjne” (session cookies) – są to pliki tymczasowe, które przechowywane są
- W ramach stron internetowych stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach stron internetowych, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach stron internetowych,
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach stron internetowych,
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań,
- interakcji użytkowników w zakresie zawartości stron internetowych, aby lepiej zorganizować układ naszej strony. Gromadzą informacje o sposobie korzystania z naszej strony przez odwiedzających, typie strony, z jakiej użytkownicy zostali przekierowani, oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty użytkowników na tej stronie. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych użytkownika, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony w stopniu zagregowanym. W tym celu korzystamy
z rozwiązania Google Analytics.
Pliki cookies firm niezależnych znajdujących się na stronach internetowych Operatora:
- Google Analytics, pliki cookies analiz stron internetowych gromadzą informacje o sposobie korzystania przez odwiedzających z naszej strony, typie strony, z jakiej użytkownicy zostali przekierowani, oraz liczbie odwiedzin użytkowników i czasie wizyty na tej stronie. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych użytkownika, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony w stopniu zagregowanym.
Więcej informacji dotyczących na temat tych plików cookies znajduje się na stronach: https://tools.google.com.
- LinkedIn – Na stronie wykorzystujemy pliki dostarczane przez przez LinkedIn, który umożliwiają śledzenie konwersji, retargeting oraz uzyskiwanie szczegółowych informacji o odwiedzających stronę.
Podstawy prawne przetwarzania:
Podstawa prawną przetwarzania danych osobowych za pomocą plików cookies są:
- zgoda wyrażona przez użytkownika (art. 6 ust.1 lit. a RODO) – za pomocą wprowadzenia indywidualnych ustawień preferencji dla wykorzystywania plików cookies przez przeglądarkę użytkownika ,
- usprawiedliwiony cel administratora danych (art 6 pkt.1 lit. f RODO) – zbieranie informacji statystycznych, optymalizacja dostosowania strony do potrzeb użytkowników, itp.
Czy pliki “cookies” zawierają dane osobowe?
Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików “cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Jak długo będziemy przetwarzać pliki “cookies”?
W przypadku wyrażenia zgody przez Użytkownika na zapisywanie plików cookies, będą one przetwarzane/przechowywane maksymalnie przez 365 dni od daty wyrażenia zgody na ich zapisywanie. Po tym okresie, podczas kolejnej wizyty Użytkownika, będzie on proszony o ponowne wyrażenie zgody na ich zapisywanie.
Usuwanie plików “cookies”
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików “cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików “cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików “cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Internet Explorer (https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17441/windows-internet-explorer-change-reset-settings)
- FireFox (https://support.mozilla.org/pl/kb/firefox-opcje-preferencje-i-ustawienia)
- Opera (https://help.opera.com/pl/touch/settings/)
- Chrome (https://support.google.com/accounts/answer/3118621?hl=pl)
Ograniczenie stosowania plików “cookies” może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
Jakie zabezpieczenia stosowane są na stronach?
Strony internetowe Operatora są zaopatrzone w środki bezpieczeństwa, mające na celu ochronę danych pozostających pod jego kontrolą przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem czy modyfikacją. Operator zobowiązuje się chronić wszelkie informacje ujawnione mu przez Klientów zgodnie z normami ochrony bezpieczeństwa i zachowania poufności. Operator stron internetowych oferuje Użytkownikom możliwość zrezygnowania z otrzymywania materiałów reklamowych oraz zamówionych newsletterów. Operator zapewnia Użytkownikom opcję usunięcia informacji o sobie
z baz danych i umożliwia wstrzymanie otrzymywania informacji wysyłanych za pomocą listów elektronicznych.